Nouvelles corrections de bugs : Patchfix
Posté: Lun Juin 18, 2012 10:47 pm
Bonne nouvelle : le modeur Spectre a pris l'initiative de créer un petit patch pour patcher le fanpatch 1.17. Il s'agit d'une compilation de petites corrections pertinentes et qui viennent compléter ce qui existe. Cela ne remplace pas le fanpatch mais ça vient en plus et le fanpatch est bien sûr nécessaire.
Voici les corrections ajoutées, beaucoup concernent les drops et les bonus d'items :
Il y a 2-3 manips simples à faire pour utiliser le correctif (tout est détaillé dans le fichier readme).
Pour les 2 dernières corrections, qui concernent des problèmes de texte, on ne les aura en français qu'en utilisant le Text_FR.arc fourni plus bas (mais ça peut impliquer de renoncer aux modifications du dernier Text_FR.arc de CAS, avec affichage spécial des RU et UR etc., si, comme moi, vous l'utilisiez : il faut faire un choix) en faisant la même manip que pour le Text_EN.arc expliquée dans le readme.
- Voici la présentation du correctif par son auteur : >>> ici <<<
- Le fichier du correctif à télécharger et extraire (le readme est à l'intérieur) : >>> ici <<<
- Le fichier Text_FR.arc : >>> ici <<<
Cela paraît indispensable pour ceux qui veulent un jeu le plus débugué possible !
Voici les corrections ajoutées, beaucoup concernent les drops et les bonus d'items :
FIXES:
- common Lamia helmets drop (loottables from z0rc's German fanpatch)
- corrected the tags of the bandari bracers and accursed helmet (vorbis' fixed text_en.arc)
- fixed the Rancor's (Mi-club of the gigantes) vitality damage across the difficulties (15 / 25 / 35)
- boarmen MIs drop green, not white
- "The Frail" of the "Ronzer's Gift" set drops in act2 Normal (like the corresponding ring)
- fixed quest reward of the "terracotta everywhere" quest: Normal shields on normal instead of epic ones
- Same quest: Shields get shield affixes instead of spear affixes
- Armor values of the formicid MI-helmets (Mage & melee) fixed (values were higher on epic than on legendary).
- Resistance reduction of the Bramblewood bow fixed across all difficulties (30/40/50).
- Fixed animation of the skills "Rally" and "Strength of the pack" (fix found by Asylum101)
- shadowstalkerhero "Sehr'tunkah" can move now
- ancestral warriors of lvl higher than 15 show the correct level value instead of 15 on level 16-20
- Folg: Fixed skilllevel of thunderclap across the difficulties (2 / 3 / 4)
- Outrider's Buckler: Fixed chance of Damage Resistance across all difficulties (5% / 7% / 10%)
- Mbutis advocate (Anura-MI): LifeReg fixed across all difficulties (20% / 30% / 40%)
- Coredweller: AI Controller for defensive and normal fixed
- Outrider's Skullcap makes a sound when moved in inventory
- prefixes of lamia helmets fixed (previously epic prefixes in all difficulties)
- All loottables of act4 items now use the corresponding act4 affixes instead of act3 affixes (almost no difference, so no balancing issue here)
- Obsidian breastplate now has 54 armor like the rest of the set
- Lazarus platemail now has 96 armor like the rest of the set
- jade breastplate now has 108 armor like the rest of the set
- Shadow's Flight (Shadow Guard greaves) now has 180 armor like the rest of the set
- Labyrinthine cuirass now has 60 armor like the rest of the set
- Restored the projectiles of chromestaff and staff of cosmos, which were present in 1.16 (made by Munderbunny)
- Mark of Calchas drops
- Anubis Wrath's completion bonus for absolute fire damage does more damage on legendary than on epic now
- the prefix "Stately" now got a jitter of 100 instead of 110 (max. 20% Bonus, instead of 21%)
- satyr merchant on the way to the gorgon sisters sells normal health potions instead of lesser ones
- various helmets make a "helmet" sound instead of a "circlet" sound now
- Removed the redundant space on act4 armbands between boni and requirements
- Tombrots and terracotta soldiers drop different potions per difficulty
- Nilefarmer-quest: You'll get a rigid carapace relic now, instead of only XP (link was broken)
- Same quest: loottable on legendary is now correct
- Normal and legendary act4 armbands drop with corresponding affixes instead of epic ones
- Kinslay drops from the Minotaurboss and from the minotaurlords on Mount Olympus (It's called minotaurlordaxe after all )
- Exhumed Headdress doesn't give stun resistance anymore, as it is a MI-Bonus on a non-MI item and specific to the Ceremonial Headdress (the MI)
- Swapped tags of the gorgon heros --> Geomancer = "Fire"-gorgon, Profaner = "Poison"-gorgon
- Adjusted the strings for "DamageDurationDefensiveAbility", to to correctly display the effect of Hamstring and Shield Smash (i.e. -X% DA)
Il y a 2-3 manips simples à faire pour utiliser le correctif (tout est détaillé dans le fichier readme).
Pour les 2 dernières corrections, qui concernent des problèmes de texte, on ne les aura en français qu'en utilisant le Text_FR.arc fourni plus bas (mais ça peut impliquer de renoncer aux modifications du dernier Text_FR.arc de CAS, avec affichage spécial des RU et UR etc., si, comme moi, vous l'utilisiez : il faut faire un choix) en faisant la même manip que pour le Text_EN.arc expliquée dans le readme.
- Voici la présentation du correctif par son auteur : >>> ici <<<
- Le fichier du correctif à télécharger et extraire (le readme est à l'intérieur) : >>> ici <<<
- Le fichier Text_FR.arc : >>> ici <<<
Cela paraît indispensable pour ceux qui veulent un jeu le plus débugué possible !